2 Eylül 2015 Çarşamba



KULLANILMIŞ KAYKAY TAHTALARINA 
HAYAT VEREN ADAM 
"HAROSHI"


  Haroshi (1978-Tokyo), sanatını eski kullanılmış kaykayları geri dönüştürerek icra ediyor. Eserlerini, ahşaptan yarattığı mozaikler, noktalar, pikseller ve eşit olmayan fakat kaykay formunu koruyan parçaları birleştirerek oluşturuyor. Erken yaşta kaykay ile tanışan Haroshi, halen kaykay sürmektedir. Kaykaycı olmasının getirdiği avantaj ile eserlerinde kullanmak istediği parçaları büyük bir ustalıkla seçiyor ve şekillendiriyor.



  Haroshi için eserlerinde kullanmış olduğu parçalar yaşanmışlık içerdiği için eserlerini "Hayatın ta kendisi" olarak nitelendiriyor. Haroshi'nin en çok bilinen 3 boyutlu eseri ahşap mozaikten yaptılarıdır. 



  Kalın kaykay tahtalarından heykeller yapmak için bir çok katman gerekmektedir. Fakat kaykay tahtaları önceden işlenmiş olduğu için standart düz kesim tahtadan farklı formlarda karşımıza çıkar (nose, tail , concave), bunlar da fabrika, marka ve popüler kaykaycıların özel üretim tahtalarına göre de farklılık gösterir. Haroshi yine kaykaycı geçmişi sayesinde, heykeli yaparken bir sonraki koyacağı tahtayı rahatlıkla seçebilmektedir. 



  Tahtaları seçtikten sonra çok değer verdiği kendi ekipmanları ile keser, traşlar ve cilalar. İlginç bir şekilde yaratıcı tekniği, Japonya'da el ile yapılan Buddha heykellerinin yapılma tekniği ile %90 benzerlik gösterir.



  Haroshi'nin yaptığı şey sadece sanat değil, aynı zamanda "Geri dönüşüm"dür. Eserlerinde kimsenin gözle göremediği metal kaykay parçaları saklayan Haroshi bunun "Ruh vermek" olduğunu savunuyor ve bu sav ile geri dönüşüme katkıda bulunuyor.



  Not: Unkei 12. yüzyılda yaşamış bir heykeltraş. Sadece Buddha heykelleri yapan Unkei, "Shin-Gachi-Rin" denen üç kristal küreyi Buddha heykellerinin kalbine denk gelen yere koymaktaydı. Haroshi de bu geleneği modern hayata entegre ederek kullanmakta.

Haroshi'nin resmi websitesine gitmek için tıklayın.